Al langere tijd houd ik mij vanuit NLP bezig met doelen stellen, koersbepalen, balans en focus houden. Focus in een wereld waarin ook ik hiervan afgeleid kan worden door alles wat er rondom mij heen gebeurt. Ik laat me graag inspireren door netwerkmarketing en zie hierin voor mijzelf en anderen een mooie toekomst. Deze week ontving ik een mooie mail die het weer eens mooi voor mij verwoordde en waarmee ik direct aan de slag kan en zoiets deel ik graag. Het is een mail van Fred Krautwurst, waar ik al regelmatig contact mee heb gehad. Ik ga mijn focus weer scherpstellen…. Mocht je na onderstaande gelezen te hebben ook een focus willen voor jouw toekomst en wil je deze scherp stellen? Neem dan contact met me op voor een afspraak en ik help je ermee op weg.

 

Door Dr. Fred Krautwurst van Out of your Box:

“De consequentie van keuzes maken is vaak dat je afscheid neemt van iets. Stel, je hebt bijvoorbeeld twee activiteiten en je hebt het gevoel dat de ene activiteit je meer kan brengen dan de ander. Als je kiest voor focus op die ene activiteit verlies je dus aandacht voor de andere activiteit. Stel dat je niet kiest. Wat dan? In wezen neem je dan ook een beslissing. Een beslissing om geen focus te hebben. Dan laat je eigenlijk de natuur maar de vrije loop. Dat hebben duizenden ondernemers al voor je gedaan en meestal met dezelfde uitkomst. De resultaten van alle activiteiten lopen terug. Maar kiezen doet ook pijn. Daarom vinden we kiezen zo moeilijk. Kijk eens kritisch naar alles wat je doet. Wat heeft de grootste kans van slagen? Als je je daarop focust, zou je per definitie succesvoller moeten worden… Hetzelfde geldt ook voor de keuze met wie je omgaat. Je tijd om te netwerken is vaak beperkt. Met wie ga je om? Als je aan iedereen evenveel tijd besteedt, doe je jezelf te kort. Segmenteer je netwerk eens op basis van drie criteria:

  • Hoe groot is het netwerk van de ander?
  • Hoe relevant is het netwerk van de ander?
  • Hoe actief is de ander t.o.v. jou?

Geef elke relatie per onderdeel 1, 2 of 3 punten. Vermenigvuldig de getallen daarna met elkaar. De minimale score is dan 3 en de maximale score is 9. Alle relaties met een score die hoger is dan een 6 (dus 7, 8 of 9) zijn categorie A relaties. Focus je daarop en je krijgt meer resultaat uit je netwerk. Je kunt bijvoorbeeld een lijst met hun 06 nummers uitprinten en meenemen in je auto, zodat je ze in verloren uurtjes kunt bellen. Alles wat aandacht krijgt, groeit. Dus zorg dat je aandacht besteedt aan de dingen en mensen die er toe doen. Herken je de kracht van focus?”