In kleine stappen naar grootse veranderingen via Its my life programma

In kleine stappen naar grootse veranderingen via Its my life programma

Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat grote stappen spannend zijn en soms te spannend, waardoor ze niet blijvend kunnen zijn en als het wel lukt, de veranderingen wel blijvend zijn, me een rib uit mijn vitaliteitsvoorraad kosten. Heb jij dat ook el eens? Bijvoorbeeld omdat ik er onvoldoende op voorbereid was op een grote fysieke inspanning, zoals bijvoorbeeld spontaan op stap gaan en een nachtje doorhalen 🙂 Maar ook bij grootse emotionele veranderingen, zeker als deze onverwachts en onplezierig kwamen zoals met een ziekte, een baanverlies of andere vorm van verlies. Hier had ik me dan niet op voor kunnen bereiden en dat kon ik als een klap ervaren waar ik niet 1-2-3 weer vitaal en fit van op de benen stond. Tegelijkertijd zijn dit natuurlijk elementen van het leven, soms zit het mee en soms zit het tegen. Je hoeft niet overal tegen bestand te zijn, maar wat ik wel gemerkt heb is dat de vitaliteit en flexibiliteit bepalend zijn voor hoe snel ik na een uitschieter of een val weer op kan staan. Herken je dat?

Toen ik zelf startte met dit programma had ik grootse plannen, maar gas en wat stappen terug nemen bleken de eerste stap te zijn. Volledige levensveranderingen bleken namelijk te groots te zijn om in mijn dagelijks leven te integreren. Ik moest in kleine stappen aan de slag om er succes in te kunnen boeken.
Nu, een half jaar later merk ik dat ik deze gedachtegang nog steeds toepas en er grootste veranderingen hebben plaatsgevonden in mijn leven en dat stemt mij vrolijk kan ik jullie zeggen! Heel vrolijk zelfs!!
1 van de gebieden waar ik het op toegepast heb is het sporten en het niet naar de fitnessschool gaan (wat ik nog steeds niet doe, maar ook niet meer nodig is op deze manier, yeah!!)

Hoe ik dat doe? Nou zo:
1. Parkeer je auto verder weg bij het winkelen en shop, shop, shop Maak een uur in je agenda vrij om lekker door de stad te wandelen en etalages te bekijken: gratis tips en nieuwe indrukken opdoen en het is nog leuk ook. Parkeer je auto op de verst mogelijke plek en wandel naar de stad. Extra beweging, frisse lucht en nieuwe plekjes die je ziet. In de stad kun je na een tijdje ook eens wat kleding passen. Het motiveert enorm als je ziet hoe kleding anders om je lichaam begint te vallen of je misschien zelfs een andere maat aankan! Gemakkelijk in je shopmoment in te passen lijkt me.

2. Van chips naar cha cha cha Herken je dat de reclame momenten tussen je favoriete programma de momenten van chips nemen zijn? Gebruik deze momenten om even lekker te dansen in plaats van chips of een andere snack te pakken. Dans, beweeg, loop op de plaats, spring op de plaats en beweeg je armen, doe lekker gek of doe wat spieroefeningen. In een paar minuten per keer heb je aan het eind van je favoriete programma ook nog eens met verschillende mini-workouts een volledige workout te pakken.

3. Laat de lift en trotseer je angst voor de trap Hoewel we er allemaal van horen vaker de trap te nemen, lopen velen van ons angstvallig de trap voorbij en kiezen voor de lift. Ik heb mijn kantoor op de 2e verdieping en heb geen keuze voor een lift. Dagelijks kan ik op deze manier traptreden bewandelen en ik merk het als ik minder op kantoor zit en meer op de weg. De dagelijkse kleine momenten hebben effect. Niet alleen fysiek en in mijn conditie, maar ook in mijn manier van denken, want toen ik pas bij een klant was waar ik naar de 4e verdieping moest, liep ik de lift voorbij en keek er niet eens tegen op!

Deze ‘fitness tips’ zijn relatief makkelijk in je dagelijkse leven in te passen en maken grote verschillen in je vitaliteit! We moeten allemaal ergens starten, waarom niet nu? Waarom niet met deze 3 kleine stappen? Voor mij werd duidelijk dat het letterlijk zetten van kleine stappen tot meer bewegen, meer vitaliteit ook effect had op mijn denken: ook in mijn mindset zit nu dat ik meer in beweging kan brengen! En dat deze beweging me meer energie oplevert!

Welke kleine stappen voor een jou een verandering teweeg hebben gebracht?
Ik zou het fijn vinden als jij ze wilt delen, zodat we elkaar inspireren!

Laat jouw tips hieronder achter.

Onlangs was er ook een artikel over te lezen op Kliknieuws

Wil je meer weten over ons online vitaliteitsmanagement?
Ja, ik wil stap voor stap zelf naar meer vitaliteit!
Ja, ik wil stap voor stap met mijn organisatie, bedrijf naar meer vitaliteit!
In 1,2,3 stappen naar meer vitaliteit.