Free_pic_steps_184146Bewegen geeft meer balans in lichaam en geest. Meer bewegen is niet alleen belangrijk voor je fysieke gesteldheid, maar minstens net zo belangrijk voor je geestelijke gesteldheid! Neurobioloog en hersenonderzoeker Dick Swaab, hoogleraar klinische neuropsychologie Erik Scherder en biologe Karin van der Borght delen de mening dat bewegen niet alleen ons lichaam, maar ook ons brein gezond en in conditie houdt.

spelend_kind

Bewegen is goed voor je motoriek en je geheugen. Dit geldt voor alle leeftijden. Kinderen bewegen makkelijker dan ouderen. Hoe ouder we worden hoe minder makkelijk we leren. Hoe minder flexibel we raken in lichaam en geest. Volgens professor Scherder heeft dit alles te maken met de mate waarin we actief bewegen. Ook zouden ouderen dan ook meer moeten worden gestimuleerd om te bewegen. Ook biologe Karin van der Borght bevestigt dit. Zij promoveerde met haar onderzoek  waaruit blijkt dat lichamelijke activiteit de vorming van nieuwe neuronen verhoogt en ook leidt tot verbetering van het leervermogen en het langetermijngeheugen.

 

Vaak vermoeid?

Breng je fysieke beweegpatroon in kaart; Beweeg je wel voldoende?
Zorg voor dagelijks daglicht buiten; Breng je dagelijks een uurtje in de buitenlucht door?
Wandel dagelijks 30-60 minuten in de buitenlucht

Houd je hersenen jong en stimuleer deze; Heb je wel voldoende uitdaging?
Sta open voor vernieuwing; Volg je lessen voor nieuwe bewegingen?
Volg danslessen, schaaklessen of ga puzzelen of intuïtief tekenen.
Doe eens vaker iets geks en creëer fitheid en balans. Rust roest! 

 Meer bewegen:

– vergroot je vermogen nieuwe situaties op te nemen;
– zijn prikkels makkelijker te verwerken;
– leren we makkelijker;
– zijn we flexibeler en ervaren we meer balans.


08 april
starten we weer met een nieuwe reeks van de cursus: ‘Vitaal in Body & Mind’
Vitaliteitssessies waarin we bewegen aan de hand van een dagelijks voorkomend thema. Aan de hand van korte theorie en oefeningen kom je meer uit je hoofd en meer in je lijf. Je wordt je meer en meer bewust van je creativiteit en flexibiliteit. Je ontdekt nieuwe mogelijkheden bij jezelf voor meer balans, meer vitaliteit. Je kan je opgeven via info @ innerdreams.nl

Maandelijks hebben we een ochtend ‘Natuurrijk wandelen’ op het programma staan. Elke maand met een ander thema en aansluitende eenvoudige oefeningen die je ondersteunen in je bewustzijnsontwikkeling.
Ca. 2 uren samen buiten waarin we wandelen afwisselen met een gesprek en korte oefeningen. Samen buiten bewegen voor meer rust, balans en vitaliteit.
Aanmelden kan via info @ innerdreams.nl of via het evenement op de Facebookpagina